Bloc de receptes i cuina

Johnnie Walker & sons Voyager

SHARE
, / 7765 20

… woooooow!!!!!

Doncs        aquí        estàvem       dilluns     …    ho dic a poc a poc perquè encara em costa de creure, però és així! A través de l’agència Acción y comunicación i organitzat per Gastroblocaires vem tenir la possibilitat d’assistir a la presentació d’un whisky molt exclusiu d’una gran marca líder amb quasi 200 anys d’història, Johnnie Walker & sons.

JWVoyager

I el motiu del viatge d’aquest exclusiu veler és precisament la presentació del Johnnie Walker & Sons Odyssey un triple Malta inspirat en les anotacions del mateix Sir Alexander Walker (Nét del fundador. Parlem de fa quasi 80 anys) que Jim Beveridge, mestre destilador de la marca,  ha elaborat seleccionant tres dels maltes més purs d’Escòcia. Com us deia un whisky molt exclusiu en el que tan sols han arribat 42 ampolles a l’estat Espanyol a un cost de 760 € l’ampolla. L’ampolla és una rèplica de l’original dissenyada per gronxar-se al compàs de les onades del mar i inspirada en els viatges del més aventurer de la família Walker.

Una història fascinant, de pel·lícula!

Com en moltes grans històries la marca Johnnie Walker no va començar sent el gran imperi que són avui. El fundador que dóna nom a la marca, John Walker, amb només 14 anys (1820), després de la mort del seu pare decideix vendre la granja familiar i obrir una petita botiga de queviures a Ayrshire, Escòcia, on ven els seus whiskies. En aquella època es servien Single Whisky de dubtosa qualitat. John en canvi comença a barrejar maltes creant un whisky de gran qualitat, una oportunitat de negoci.

foto 5-2Però no és fins que el seu fill Alexander Walker agafa les regnes del negoci, conscient de la importància de vendre més enllà del seu entorn, que comença l’expansió. És en aquest moment (1870) quan l’ampolla passa a ser quadrada per tal d’estalviar espai i trencadisses en els llargs viatges oceànics, en els que els capitans dels vaixells esdevenen comercials de la marca. L’expansió de la marca és imparable! També apareix la caracterísitca etiqueta inclinada en un angle de 24º que els hi permetia fer el text més gran i visible. L’ampolla es converteix en una icona. Al 1893 compren Cardhu assegurant-se així de estar ben proveïts d’un gran malta per a l’elaboració dels seus whiskies i al mateix temps garantir que cap possible competència el tingui.

Serà en la tercera generació que el néts George i Alexander II  etiqueten amb colors els diferents whiskies i demanen a un jove i famós il·lustrador de l’època, Tom Brown (1909) logos_antigos_jwalkerque els hi crei el personatge de la marca que representarà al seu avi, Johnnie Walker, convertint-lo d’un botiguer a un modern dandi. El més curiós? Aquest fet va tenir lloc en un àpat de negocis i el dibuix el va fer en un tovalló. Us sona? Diuen que Messi també va signar el primer acord amb el Barça en un tovalló de paper oi? Però això són figues d’un altre paner. Tornem als Walker. Al 1920 Johnnie Walker ja es consumia en 120 països! Des d’aquest moment l’ascens és imparable! Grans campanyes publicitàries, noves línies d’expansió, … esdevé la beguda de referència d’actors, esportistes, aristòcrates, escriptors, … Fins a dia d’avui, a tocar del 2n centenari, que havent-se convertit en la primera marca de whisky mundial, ens donen a conèixer d’una manera espectacular aquest whisky tant especial, el Johnnie Walker & Sons Odyssey.

Visita al veler i tast de Johnnie Walker Blue Label

Abans de la visita guiada vem poder passejar lliurement per la coberta del veler i esmorzar una miqueta per fer coixí abans del tast (important… xD).

Tom Jones, Global Brand Ambassador de Johnnie Walker en aquest viatge, va ser l’encarregat de fer-nos la visita guiada pel veler tot explicant la història de la companyia i guiar-nos finalment en el tast de Johnnie Walker Blue Label (185 € l’ampolla). Un blend excepcional elaborat amb 16 whiskies curosament seleccionats pel mestre mesclador entre els més fins, costosos i delicats de les reserves de la Johnnie Walker. Només una de cada mil bótes (dels 7 milions en total de què disposa la casa Walker) reuneix els sabors i les propietats excepcionals per formar part de la barreja de Johnnie Walker Blue Label. Realment únic.

JWblue

Còctels amb Johnnie Walker Gold Label Reserve

Acabada la visita guiada vem pujar a la coberta superior on Antonio Naranjo, bartender, finalista europeu de cocteleria, amb tota la gràcia que caracteritza els sevillans ens va preparar còctels amb un altre gran whisky de la casa, el JW Gold Label Reserve.

bartender

Jo no estic gens acostumada al whisky però haig de reconèixer que aplicat a la cocteleria em va encantar! Els còctels que ens va preparar són:

GOLD FASHIONED: Johnnie Walker Gold Label Reserve, Sucre de canya, Bitter, Pell de taronja i cirera maraschino.

GOLDEN APPLE COOLER: Johnnie Walker Gold Label Reserve, llima acabada d’esprémer, suc de poma, xarop de canyella i poma.

GOLDEN HORSE’S NECK: Johnnie Walker Gold Label Reserve, Ginger ale Fever Tree i pell de llimona.

SCOTCH SOUR: Johnnie Walker Gold Label Reserve, suc de llimona acabada d’esprémer, xarop de sucre, clara d’ou i angostura.

Els que més em van agradar van ser el Golden apple cooler molt suau i refrescant i especialment el Scotch sour un punt més fort, cremós i dolç.

MiNKWV

I així acaba el nostre viatge a bord del Johnnie Walker & sons Odyssey, però el seu viatge continua direcció Amsterdam, Londres, Hamburg i Copenhaguen, fins a arribar a l’agost a la seva destinació final: Edimburg.

Quin dilluns més… diferent… segur que el recordarem durant molt de temps així com la fascinant història de la família Walker. I com sempre aquests actes no serien el mateix sense la bona companyia d’amics blocaires!!! Riure plegats i poder comentar la jugada és fantàstic! 😉

20 Comments

  • Maida ha dit:

    Com sempre molt ben explicat! Experiències com aquesta són molt especials. Ens ho vam passar molt bé!

  • marina ha dit:

    No acabo d’entendre el sentit d’aquesta invitació dalt d’un vaixell per donar a conèixer un whisky exclusiu, tant, que no el podrem tastar mai. Amb els temps que corren potser es podrien destinar els diners a coses més instructives i menys elitistes. I que no dic res pels que hi vau ser, que sou curiosos de mena i a tots ens agrada conèixer-ho tot. De fet, això fa que avui poguem gaudir de la teva explicació interessant sobre la família Walker, sinó pels qui organitzen aquesta mena d’esdeveniments. Ho sento però ho havia de dir.

    • nuni ha dit:

      Marina això ho hauries de parlar amb els que porten el màrqueting d’aquesta gran empresa. Entenc el que dius però tampoc conec suficientment l’empresa com per saber si destinen part dels diners que tenen a fins socials o no (i si aquestes bones accions superen a les més “superficials” o no). D’altra banda cadascú es gasta els diners amb el que creu convenient i accions de màrqueting d’aquests tipus sempre n’hi hauran i gent amb molts diners també. La prova, les 42 ampolles ja estaven venudes… Més enllà de lo material i elitista hi ha una gran empresa d’algú que amb origen humil, amb constància i tenacitat ha creat un imperi. No puc entrar a jutjar tota la resta sense coneixement. Ho sento.
      Gràcies per llegir-te el post i pel teu comentari! M’encanten els comentaris substancials! I aquest ho és! 😉

  • marina ha dit:

    M’alegro que no t’hagi fet res, que t’ho digués, després d’haver-ho enviat he pensat … aix!! Perquè no és que no m’hagi agradat, el teu post, al contrari. La història del Jonnie Walker i descendents és interessant, i fer repàs del que ha passat a la història sempre és enriquidor. Però això del luxe em costa. Ja ho sé que sempre hi haurà gent amb calés, tens raó, i gent per gastar-se’ls. Però m’emprenya que venguin fum… “El negoci no té cor, el negoci no té entranyes…” que cantaven a “El retaule del flautista” del Teixidor… he he he. Petons, Nuni.

  • Una que és d’Hostafrancs i molt de tocar terra si la posen a aquest vaixell i bevent güisqui cheli (que per altra banca em porta mals records de joventut… bé, records pocs que no recordo res xD) trec la pota per la popa, la proa, bavor i estribor! xD Si em marejo en una barca de plàstic a la platja jo! jajajajaja
    Mare meva, què gitanota sóc! jajaja

    Ara, a mi una mica de luxe de tant en tant m’agrada, que prou merdós està aquest món com per no poder desconnectar una mica i sentir-se d’un altre planeta!

    Per cert, deixa’l córrer al Johnie tu, amb 14 anyets i comença un imperi! jajajaja

    Petonets bonica meva
    Sandra

    • nuni ha dit:

      Jajajajaja!!!!
      Sandrix aquest whisky és de primera divisió!!! Et faria oblidar (encara més… xD) els mals records de joventut! 😉
      Ens ho haguéssim passat molt bé a bord! Un matí ben diferent dalt d’un veler i sense presses!
      El Johnnie era un noi ben espavilat! I pensar que tenia l’edat de l’Alba!!! :S Com canvien els temps… xD
      Molts petons guapíssima meva!!!!

  • Jordi ha dit:

    Toma juerga que us veu cascar a costa de la família walker!!!!
    A mi que no m’agraden els destil·lats, m’hagués agradat tastar-lo en format còctel…igual ens reconciliem amb el mundillo, hehehehe
    La gran família walker ara compta també amb una gran cronista!
    Petons i juergues!

    • nuni ha dit:

      Oh!! Gràcies reietó!!!!
      A mi els destil·lats no és que no m’agradin és que els trobo fortíssims i no hi estic gens acostumada! Ara bé, aplicat a la cocteleria… és una altra història! Quins combinats més bons!!! Segur que t’haguessin agradat Beumix! 😉
      Petonarros!!!! 🙂

  • miquel ha dit:

    esta vez no hubo suerte y no tuve plaza.Seguro que fue una experiencia interesante
    Buena cronica
    Bona revetlla
    peto

    • nuni ha dit:

      Hola Miquel!!
      Un dia fantàstic!! Llàstima que no vinguessis… 🙁
      Moltes gràcies i fins a la propera!!! Segur que ens veurem aviat! 😉

      Petons!

  • gemma ha dit:

    Llàstima que en dilluns jo no podia venir, m’hauria fet molta il·lusió!
    I estic d’acord amb tu que el whisky sol és molt fort, però combinat amb còctels passa molt bé 😉

    • nuni ha dit:

      Hola Gemma!
      Va ser una grata sorpresa descobrir els coctels amb whisky!! Són perillosos però… no saps com vem sortir del veler… xDDDD
      Molts petons!!! 😀

  • Sara Maria ha dit:

    Molt interessant la història, i tant!! Ja m’hagues agradat poder acceptar la invitació i poder venir però treballava.
    Crec que, tenint en compte que el vaixell és una escola i ara estava de vacances, segurament a l’empresa li costa menys passejar el vaixell que no pas fer campanyes publicitàries arreu… Ni no fos així tot el boom de moda que hi ha d’invitar els bloguers a actes diversos no hi seria.

    • nuni ha dit:

      Hola Sara Maria!
      Llàstima que no poguéssis venir… t’hagués agradat! Tant la història com, la visita, com el tast! Molt interessant!
      Està clar que estem vivint un boom d’invitacions per a blocaires on evidentment les dues parts en sortim beneficiades (de vegades una part més que l’altra…) és el que se’n diu “win to win” gaudir de l’experiència a canvi de donar-la a conèixer. 😉
      Molts petons i fins a la propera!

  • Alfons ha dit:

    crec que a partir d’aquesta et tindre d’anomenar Lady Nuni….;-)))

    • nuni ha dit:

      Jajajajajajajaja!!! Alfons ara sí que m’has fet riure!!! Jajajajajaja!!!!
      Aix… has vist en quins “tinglados” arribem anar? I sempre sortim ben carregats d’experiències i una miqueta més savis! 🙂 Ara bé… és cert que aquest és dels més luxosos que hem anat! 😉
      Molts petons!!!

  • Abril ha dit:

    Bon resum, si señor… i molt bona documentació!
    La veritat es que va ser un lunes al sol molt i molt interessant! i lo millor, gaudir del dia com si no tinguessim pressa!

    • nuni ha dit:

      Hola!! 😀
      Moltíssimes gràcies!!!
      Va ser un dia ben especial oi? I ben diferent!
      Vem estar molt a gust (malgrat no dinar… xD).
      Un plaer tornar a coincidir amb tu!!! 🙂 Molts petons i fins a la propera!!!

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

PASSWORD RESET

LOG IN